zondag 30 december 2018

Top 3 best gelezen Mantelmama blogs 2018

Het jaar is alweer bijna ten einde. Tijd om even stil te staan en terug te blikken. Daarom, voor het geval je ze gemist hebt of voor als je ze gewoon nog een keer wilt lezen, hierbij de top 3 van best gelezen Mantelmama blogs van 2018:

1. De blog die zorgde voor een ontploffing op social media.
Het is niet alleen de best gelezen blog van dit jaar, maar het is überhaupt mijn meest gelezen blog sinds ik begon met schrijven! Binnen 48 uur hadden 41.000 mensen 'Wilt u uw kind even vasthouden?' gelezen. In deze blog beschrijf ik mijn ervaringen met Bommel rondom het gebruik van dwang en de houdgreep tijdens ziekenhuisbezoeken. Ik ontvang nog steeds mailtjes van ouders over wat zij met hun zorgintensieve kind meemaken als het gaat om het voorkomen van dwang, pijn en angst. 

Credit: efks, 123RF Stockfoto
Het congres dat eind november plaatsvond over ditzelfde thema, PROSA2018, heeft dit onderwerp nog meer op de kaart gezet. Er waren veel Nederlandse artsen die de informatie die ze gekregen hebben allemaal meenemen naar hun eigen ziekenhuizen en collega's. Ikzelf blijf ook nauw bij dit thema betrokken en ik houd jullie via mijn blog en social media op de hoogte van de ontwikkelingen en van onze persoonlijke zoektocht om Bommel zonder dwang te kunnen behandelen. 

2. De blog over de komst van Bommel haar rolstoel.
Het was best even slikken toen die roze rolstoel voor het eerst bij ons naar binnen reed, aan het begin van dit jaar. En nu weet ik al niet meer beter. Bommel was vanaf het eerste moment al om: dit is mijn stek, mijn 'sjeesmobiel'. Ondertussen rijdt ze soms ook al eventjes zelf. Korte stukjes in huis. Ik ben blij dat we hem hebben! Lees hier hoe ik onze eerste wandeling met de rolstoel ervaren heb. 

3. De brief die ik schreef aan Bommel toen ze 6 jaar werd.
Inmiddels is het een traditie. Elk jaar, met haar verjaardag, schrijf ik Bommel een brief en neem ik haar jaar door. Zo ook dit jaar toen ze 6 werd. Ondertussen is het gat met leeftijdsgenootjes erg groot geworden, maar bij Bommel denk ik eigenlijk niet meer aan haar leeftijd. Ik kijk naar haar. Lees hier de hele brief. 


Mis geen enkele blog meer! Volg Mantelmama op: 


 Facebook    Instagram  

Naast een blog biedt Mantelmama ook tips m.b.t.: kwaaltjes(sonde)voeding en websites.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten