zondag 21 juni 2015

Jij

Lieve Jij, het is vandaag Vaderdag. Daarnaast zijn we overmorgen 9 jaar getrouwd, we zijn 15 jaar samen en... je bent de vader van mijn 2 kindjes. Reden genoeg voor een schriftelijke Vaderdag 'serenade'. Voor jou alleen.

Jij bent het voor mij. Zo simpel is het. 
Ik vind je de leukste, de knapste, de stoerste en de liefste. Al 15 jaar.
Als 19 jarig studentje ben ik als een blok voor je gevallen. Ja..., zo cliché was het. En zo cliché is het nu nog. Van studenten werden we werkende yuppen, man en vrouw, papa en mama en daarna Mantelpapa en mama. 

Jij bent de enige man in een gezin met 3 meiden. Je bent het type papa dat, terwijl hij zit te werken, zijn oudste kappertje laat spelen met zijn haren. Zit je achter je laptop, in pak, met elastiekjes in je haar... Zelfs een beetje geschminkt worden is prima, maar je trekt de grens bij nagellak. Begrijpelijk hoor schat. Er zijn grenzen! 
Credit: Aliaksei Lasevich 123RF Stockfoto, bewerkt door Mantelmama

Jij bent de papa die, daar waar ik dat niet durf, ook grenzen durft op te zoeken. Ik ben jaloers op hoe vrij jij je voelt om Bommel uit te dagen en uit te testen. Je ziet wel hoe ze reageert. En werkt het niet, dan werkt het niet. Wat dat betreft ben ik te schijterig. Ik ben blij dat jij dit wél doet en durft. Het is goed voor haar. Jij bent goed voor haar. 

Jij bent de rots. Wij zijn de branding... sorry! Maar het past bij je. Jij kan al dat meidengedoe en alle drama die daar bij komt kijken heel goed handelen. Er is namelijk veel voor nodig om jou gek te krijgen. En diep in je hart zou je het ook niet anders willen. Veel te saai. Bof jij even: bij ons is het écht never nooit saai!

Jij bent de man op wie ik zo verliefd en zo trots ben, dat ik bijna uit elkaar knal. Nog steeds. Nog meer. Jij managet het opzetten van een eigen bedrijf aan het einde van mijn zwangerschap van Bommel en alle ziekenhuis tumult die volgde. Dat groter wordende bedrijf manage je nu nog steeds, je managet samen met mij onze BV Tomassen en... je managet mij. Ja, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik soms gewoon wat managing nodig heb. Zonder jou word ik gek. Ik roep het al jaren, de laatste 2,5 jaar iets meer. Dicht tegen elkaar aan 'Macgyveren' we ons een weg door de zorgintensieve wereld waar we totaal onverwacht in beland zijn. Samen. Een andere optie bestaat niet.

Jij bent ook maar een mens en dus niet perfect. Niemand is dat. Dat hoeft ook niet. Jij bent perfect voor mij. En ik vind je de perfecte papa voor onze kindjes. Wij passen. Wij kloppen. Wij.

Mijn rots.
Mijn schat.
Mijn lief.
Jij. 

Ik hou van je. Fijne Vaderdag.

De titel van deze blog is natuurlijk niet zomaar gekozen...
Wie beter om de echte serenade te verzorgen dan: Frank Boeijen
Voor jou alleen.


  

Naast een blog biedt Mantelmama ook tips m.b.t.: kwaaltjes(sonde)voeding en websites. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten